//CLICK! Wanyy Wanoo♥











Hye Earthlings ♥ You have stumbled on my blog . Leave your footstep in my Cbox . Follow , and I'll follow you back dear readers :) Thank You ;*

▲ MySelf
♫ MyBebyBoo
▲ MySunshine
♫ MyEndlessLife








Design by : Nurin H.(mygurlz).
Basecodes : Husnaa.
0thers : <3 | <3


Older Post | Newer Post
Ciri Lelaki Yang Aku Idamkan ^^
Monday, November 7, 2011 | 8:25 AM | 8 Stalker(s)
Assalamualaikum ^^ 

Nampakk takk tajukk atas tuu ? hee , saje-II kowtt nakk join , , sbb tengah bosan kahn ? So , Layan ~
Sesiapa nakk join tuu . . nahh . . Jenguk-II lhaa yerkk ? ---> Abg Apit

Ciri-Ciri Lelaki Yang Wanie Idamkan . . .

  • Berpegang kepada Agama , taat kepada suruhan Allah S.W.T

Lelaki yang berpegang kepada agama mempunyai keperibadian yang unggul . Batas-batas syariat yang dipegang dan terpelihara dalam hidupnya mengangkat martabat dirinya sebagai seorang yang layak dikagumi oleh Wanita . Dia tidak akan melakukan sesuatu yang bertentangan dengan syariah Islam ..
Dan jugaa , WAJIB tahu hal agama Islam .. **Penting niyy !

  • Lelaki yang tulen :D
Tahu hakikat yang dia dijadikan sebagai lelaki dan dari itu bersifat sebagai lelaki dan tidak bertingkah laku hingga terkeluar dari kategori lelaki ..

  • Lelaki yang punya pendirian & berjiwa teguh 
Lelaki yang berpegang teguh pada kata-katanya dan menunaikan janji bila berjanji..
Tidak mudah mengalirkan air mata . Bila lelaki menangis , maka harga dirinya hilang kerana air mata adalah perhiasan hati wanita ..

  • Lelaki yang tabah & jujur
Tidak mudah hilang akal bila menghadapi masalah dan tidak bingung atau kalut bila menghadapi suasana menekan , kesuntukan masa atau cemas .. Yeahh , Kejujuran itu penting bagy Wanie . 

  • Lelaki yang berwawasan
Tidak melakukan sesuatu tanpa merancang . Objektif dan cekal dalam mengejar cita-citanya . Masa digunakan untuk perkara yang produktif ..

  • Lelaki yang sopan 
Tahu menghormati orang tua , TERLEBIH dahulu IBUBAPA serta pandai mengambil hati ..

  • Lelaki yang ceria , dan bukan PANAS BARAN !
Boleh berjenaka dan berkongsi cerita . Tidak selalu sugul dan berkerut-kerut dahinya ..

  • Lelaki yang baik
Tidak suka hidup berfoya . Taat kepada suruhan agama . Tidak berjudi , berzina atau minum arak .. 
**INI YANG PALING PENTING ~ :DD

  • Lelaki yang cantik , setia 
Wanie anggap kecantikan lelaki berada pada perangainya dan kebersihan hatinya.. Setia itu penting . niyy takk , main kayu tiga . ayat niyy untuk orang dahh kawin jee . HEHE

  • Lelaki yang tidak MEROKOK !
Bukan apa , Wanie memang dari dulu takk sukaa orang yang merokok . Seriously Wanie cakap , macam SAMSENG . Ooppss , sorry .. takde niat pownn nak perli awak awak dan awak xD hee .
Lagipun , kita pun tahu kahn betapa bahayanya merokok tuu .. kat kotak rokok tuu dahh tules terang-II dahh , tapi kenapaa mereka-II diluar sana nakk merokok jugakkk , HARUS kee ? Ohh yaaa , kawan sekelas Wanie cakap, dia merokok sbb nakk hilangkan tensyen .. cmtuu kee jalan penyelasaiannyee ? Bukan . . jalan penyelasaiannyee ialah . . Berdoa kepada Allah SWT agar tensyen tuu dapat dikurangkan . . So , harap lhaa sangat . . Jangan merokok . . Kan bahaya untuk kesihatan .. takk sayang diri sendiri kee wakk ? HUHU 

Tuu j lhaa kowt ? Dahh cukup 10 niyy . Hee . Saje nakk join . 
Tengah Bosan :DD hee ~ 

" Lantas , gunakan kelebihan dan kekuatan yang ada untuk mencipta kecemerlangan dalam diri untuk kebaikan bersama . Ingatlah bahawa setiap keindahan dan kesempurnaan itu hanya milik sang penakluk jiwa para hamba-hamba-NYA , yakni sang KHALIQ yang Maha Pencipta . Manakala pada kecacatan , keburukan dan kelemahan adalah ciptaan manusia itu sendiri .. "

  : Nurul Farahin 

Salam Sayang ,
Si Keding (:

Purple Gal - Kebenaran tidak memerlukan hiasan bunga2 kata ..